Over ons

Waarom onze kliniek?IMG_1030

Wat is kenmerkend voor ons en waar staan we voor?

Wij staan voor:

“De zorg voor kwaliteit van leven, die van het dier en de eigenaar, het personeel en het milieu en de samenleving.”

Hoe hebben we die doelen bereikt? Door te investeren in de kwaliteit van dierenartsen en paraveterinairen en door forse investeringen in de praktijk.

Wij hebben namelijk heel erg geïnvesteerd in apparatuur, kennis en kunde om direct te kunnen bepalen wat uw huisdier mankeert en om zo snel mogelijk een passende behandeling te kunnen starten of indien gewenst of noodzakelijk volledig opgewerkt naar een specialistisch centrum door te sturen.

Evidence based medicine = Meten is weten.

Daarom hebben wij een digitale röntgen, een echo en bloed- en urine analyse apparaten aangeschaft. Wij doen ook bacteriologisch onderzoek in huis. Tevens doen wij het meeste cytologisch onderzoek zelf. Dat is ongebruikelijk, maar doordat Renee Biologie heeft gestudeerd en heel veel nascholingen heeft gevolgd kunnen wij de meeste biopten zelf beoordelen. Dat is goedkoper en als je voor een operatie weet wat het is, hoeft het in sommige gevallen na de operatie niet opgestuurd te worden. Dat scheelt ook weer. Als er onduidelijkheid is over de diagnose, worden de biopten alsnog opgestuurd naar de universiteit. Het zelf beoordelen van biopten zorgt ervoor dat je snel weet of iets kwaadaardig is of niet en wat voor behandeling of operaties er nodig, maar ook mogelijk zijn. Lees meer hierover in ‘Een bultje en nu?‘.

Doordat we röntgenfoto’s digitaal ontwikkelen, is niet alleen de kwaliteit van de röntgenfoto’s veel beter, maar wordt ook het milieu minder belast doordat er geen schadelijke ontwikkelvloeistoffen afgevoerd hoeven te worden. Onderling overleg is veel eenvoudiger, ook als Renee niet op de praktijk kan zijn.

Kwaliteit staat voor ons dus heel hoog in het vaandel en daarom hebben wij het traject om Sterkliniek te worden, doorlopen en met succes afgerond. Vanaf April 2016 mogen wij ons Sterkliniek Dierenartsen Den Helder noemen.

Sterkliniek zijn houdt in: het leveren van hoog kwalitatief, geborgde diergeneeskunde en een ISO 9001:2008 kwaliteitssysteem onder controle van Lloyd’s Register Quality Assurance.

Flag_of_Germany 75 procent kleiner

Sterkliniek kwaliteit

Wat wilt u, als eigenaar?

Hoog kwalitatieve diergeneeskundige zorg

Daarom willen wij aan de Sterkliniekeisen voldoen en volgen wij heel veel nascholing om onszelf voortdurend te blijven verbeteren en dat moet ook want de ontwikkelingen in de wetenschap gaan heel snel. Wanneer er zaken zijn die een specialistische aanpak nodig hebben, verwijzen wij u door naar het Medisch Centrum voor Dieren (MCD) in Amsterdam of de Universiteitskliniek voor Gezelschapsdieren (UKG) in Utrecht. Met beiden hebben wij een uitstekende relatie en korte lijnen.

Betrokkenheid

U vertrouwt de zorg voor de gezondheid en het welzijn van uw huisdier aan ons toe. Wij zijn ons daar zeer bewust van en dat nemen wij heel serieus. De band tussen uw huisdier en u en uw gezin, het is gewoon een gezinslid, is van onschatbare waarde en verdient de beste zorg en aandacht. Wij voelen ons ook voor u verantwoordelijk in die zin, dat wij ook heel goed begrijpen dat de zorg voor en ziekte van uw huisdier een enorme impact op u als eigenaar en uw gezin heeft. Daarom is het ook belangrijk om in een kliniek te zijn waar men u en uw huisdier en uw omstandigheden kent.

Wij voelen en zijn ook erg betrokken bij de samenleving in Den Helder, te lezen in “In de Samenleving”.

toren vuurtoren 1400x400

Moet alles wat kan ook kunnen? En hoe ver moeten we gaan met een behandeling?

Soms is het beter voor het welzijn van het dier en dus de eigenaar om geen behandeling in te stellen. Wij zijn heel blij, dat wij als dierenarts de mogelijkheid hebben om uitzichtloos lijden te beëindigen en, beter nog, lijden te voorkomen. Daarbij is het natuurlijk van het grootste belang om het einde zo goed mogelijk te begeleiden en het welzijn van het dier, maar ook van de eigenaar te bewaken.

Alle voorzieningen zijn aanwezig in de kliniek

Het is ook erg fijn om alles op één plek te hebben, dus een plek waar diagnoses kunnen worden gesteld, behandelingen kunnen worden ingesteld, medicijnen kunnen worden geleverd en waar geopereerd of opgenomen kan worden.

Toegankelijkheid en bereikbaarheid

De kliniek is toegankelijk voor rolstoelen en boosters.

Onze kliniek ligt op een heel gunstig punt in Den Helder en er is voldoende parkeergelegenheid. Aan de achterzijde van het pand zijn er speciaal voor bezoekers van het pand gereserveerde parkeerplaatsen en rondom het pand en aan de overzijde van de straat zijn ook parkeerplaatsen.

U kunt bij ons de hele dag terecht voor het afhalen van medicijnen of vragen om advies. We werken volgens afspraak om de wachttijden te beperken tot een minimum, maar hebben ook een inloopspreekuur en voor spoedgevallen kunt u altijd terecht. Dan kan het zijn dat de andere cliënten even moeten wachten, maar als uw huisdier spoedeisende hulp nodig heeft, bent u ook blij dat u direct geholpen kan worden, is ons gebleken. U kunt ook altijd vragen om een van de dierenartsen te spreken en belt u vanuit het buitenland om advies te vragen, zeg dat dan direct tegen de assistente, zodat u snel een dierenarts aan de lijn krijgt!

Visites

Bent u niet in staat om de praktijk te bezoeken of kan dat niet omdat dat te belastend is voor uw dier, dan kunt u altijd een visite aanvragen. Doe dat wel bijtijds.

Transparantie

Een van de eisen van Sterkliniek is geprotocolleerd werken en geprotocolleerde verslaglegging opdat alles ten alle tijden inzichtelijk is. Dat geldt ook voor de tarieven, die zijn gekoppeld aan de groothandel waardoor zowel prijsstijgingen als ook prijsdalingen direct worden doorgevoerd. Informeer van te voren naar de kosten om niet verrast te worden. Onder Tarieven kunt u daarover meer lezen.

Snel af van onzekerheid

Ziekte van uw huisdier geeft onzekerheid en ongerustheid. Daar wilt u zo spoedig mogelijk van af. Wij begrijpen dat u zo snel mogelijk duidelijkheid wilt en dat wij uw dier weer beter maken of in laten slapen als hij niet meer beter kan worden of als hij geen dierwaardig bestaan meer kan hebben. Daarom hebben wij bovenstaande investeringen gedaan om zo snel mogelijk diagnoses te kunnen stellen.

Betaalbaar

Wij weten allemaal dat aan kwaliteit en dus het stellen van diagnoses een prijskaartje hangt. Het is daarom van groot belang dat u zich daarvan bewust bent bij de aanschaf van een huisdier en dat u zich goed informeert over wat voor afwijkingen er voorkomen bij rashonden of -katten. Op de website van het Landelijk Informatie Centrum Gezelschapsdieren kunt u veel informatie vinden, deze website wordt ondersteund door KNMvD. Denk ook goed na over het al dan niet nemen van een dierziektekostenverzekering. Op www.verzekerjehuisdier.nl worden de verschillende verzekeringen met elkaar vergeleken. Daarnaast proberen wij de kosten te beperken doordat wij heel erg focussen op preventie:

Voorkomen is beter dan genezen én goedkoper!!!

Huisdieren kosten veel geld en maar een klein deel van de jaarlijkse kosten wordt gemaakt bij de dierenarts. Informeer van tevoren naar wat de kosten zijn. Wij proberen u van tevoren te informeren over de kosten. Mochten wij dat vergeten omdat wij druk bezig zijn om uw dier beter te maken, vraag daar dan zelf om!!!Stronghold kleiner

Wij houden regelmatig grote kortingsacties met verschillende fabrikanten, zoals bijvoorbeeld korting op Stronghold of de Orozyme lijn voor het gebit, maar ook sterilisatie-acties voor castraties en sterilisaties van katten in het voorjaar. Velen van u weten dat wij indien noodzakelijk ook betalingsregelingen treffen.

Goede communicatie

Onderstaand een overzicht van de wijze waarop wij communiceren:

  • Goede en open communicatie met de dierenartsen en paraveterinairen. U wilt gehoord worden en u wilt dat uw klachten serieus genomen worden en dat doen we! Mocht het om een of andere reden zo zijn dat u dat gevoel niet heeft, zeg dat dan alstublieft. U kunt ons bellen, mailen of het klachtenformulier invullen en persoonlijk langskomen kan natuurlijk ook altijd. Als u erg tevreden bent kunt u dit ook melden middels het pluimenformulier. U als eigenaar weet het beste hoe het met uw huisdieren gaat en u ziet hen de hele dag. Wij daarentegen krijgen maar een moment-opname en in de kliniek zijn ze toch anders dan thuis, dus uw informatie is voor ons van cruciaal belang. Het beste is dus ook om een afspraak te maken in plaats van op het inloopspreekuur te komen. Dat kost niet meer geld en dan kunnen we de tijd inplannen die voor u nodig is.
  • Onze nieuwe website waar u heel veel informatie kunt vinden en die constant up to date gehouden wordt en die werkt voor alle mobiele telefoons.
  • Het Magazine Sterk gratis te verkrijgen in de kliniek, maar ook online.
  • Facebook
  • Twitter
  • E-mail
  • Telefonisch, u kunt altijd een van de dierenartsen te spreken vragen voor overleg.

Like ons op Facebook om van al onze activiteiten op de hoogte te worden gesteld en meldt u aan voor de nieuwsbrief via onze website.

Al onze activiteiten zijn niet onopgemerkt gebleven. Daarom heeft RTL 4 ons wederom benaderd om mee te werken aan het programma Lifestyle Xperience plus. De uitzending zal zijn op zaterdag 1 oktober in de week van dierendag. Klik hier voor de clip van de vorige Lifestyle Experience Plus van onze kliniek uit 2014.

Wij blijven bezig met verbeteren. Wij horen graag van u en tot ziens in de kliniek.

Renée Chalmers Hoynck van Papendrecht

Labrador pup bril