Zo bezoekt u de dierenarts in tijden van het Coronavirus

Ondanks de uitbraak van het Coronavirus (COVID-19) proberen wij alle diergeneeskundige zorg zoveel mogelijk te blijven verlenen. Wel nemen we extra maatregelen met betrekking tot het Coronavirus.

We willen dat onze medewerkers gezond blijven om voor uw dier te kunnen zorgen. En natuurlijk willen we voorkomen dat het virus zich verder verspreidt.

De Corona-pandemie is voor iedereen heel vervelend. We doen ons uiterste best om u en uw dier zo goed mogelijk te helpen. Zoals altijd. U kunt dus gewoon een afspraak bij ons maken. Op dit moment is er geen reden om aan te nemen dat het Coronavirus kan worden overgedragen van huisdieren op mensen.

We vragen u daarom om rekening te houden met de volgende maatregelen:

  • Per dier mag er maximaal één begeleider mee, overige familieleden vragen we om buiten te wachten.
  • De begeleidende eigenaar moet vrij zijn van klachten zoals hoesten, keelpijn, neusverkoudheid of koorts.
  • Heeft u klachten zoals neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts? Laat dan iemand anders met uw dier langskomen of bel de afspraak af. Wij rekenen hier geen kosten voor.
  • Komt u voer of medicatie halen? Bel dan vooraf, dan zetten we het klaar.
  • Omdat we willen voorkomen dat er veel mensen tegelijk in de kliniek zijn, zullen we u bij het maken van uw afspraak informeren over de richtlijnen van het wachten.
    Het kan zijn dat we u vragen om buiten of in de auto te wachten, tot we u bellen voor uw afspraak.
  • Beperk het contact met ons team tot wat noodzakelijk is.
  • Volg de richtlijnen van het RIVM:
    • geef geen hand
    • nies in de elleboog
    • blijf minimaal op 1,5 meter afstand van elkaar
  • U kunt in principe alleen pinnen. De bon krijgt u per e-mail en printen we niet.
  • Wij werken alleen op afspraak.
  • Wij doen in ieder geval tot 6 april geen huisbezoeken.
  • Begrip voor spoedgevallen. Deze krijgen voorrang, zoals altijd, maar het kan zijn dat u wat langer moet wachten doordat we minder personeel hebben.

Wat doen we om de verspreiding van het Coronavirus tegen te gaan?

  • Medewerkers met griep en/of verkoudheidsverschijnselen blijven thuis.
  • Waar mogelijk helpen we u telefonisch of per mail.
  • Zoals altijd houden we ons aan zeer strenge hygiënische richtlijnen. De kliniek wordt goed schoongemaakt en gedesinfecteerd.
  • We vragen uw medewerking voor de punten hierboven.

Welke dieren kunnen bij de dierenarts komen?

Alle dieren zijn welkom. Spoedgevallen gaan zoals altijd voor. Het kan alleen wel zo zijn dat we minder personeel hebben dan normaal, waardoor u misschien wat langer moet wachten.

Heeft de dierenkliniek aangepaste openingstijden?

De openingstijden van onze kliniek vindt u op onze website. Mochten de openingstijden aangepast worden, dan zorgen we dat de website up-to-date is.

Wat moet ik doen als ik voer of medicijnen moet kopen?

U kunt nog steeds bij ons terecht voor voer, medicijnen en supplementen. Wel raden we aan om van tevoren even te bellen, dan leggen we uw bestelling klaar en kunt u zo snel mogelijk weer met uw bestelling naar huis.

Wat moet ik doen als ik naar de dierenarts ga?

We werken op afspraak, dus bel of maak online uw afspraak. Overige tips en richtlijnen vindt u hierboven.

Kan ik met mijn huisdier naar de dierenarts gaan als ik besmet ben met het Coronavirus COVID-19?

Als u besmet bent met COVID-19, of als er vermoed wordt dat u besmet bent, kom dan niet zelf naar de dierenarts, maar laat iemand anders die niet besmet is of in quarantaine is uw dier langsbrengen. Neem ook vooraf contact met ons op, zodat we met u mee kunnen denken en goed op de hoogte zijn van de situatie. Zo kan ons team de nodige voorzorgsmaatregelen nemen en uw dier veilig behandelen.

Lees ook: alles over het Coronavirus en huisdieren